Nieuwe directeur consumenten zuivel moet commerciële basis FrieslandCampina versterken
Kusurkas laat in een eerste reactie weten ernaar uit te kijken als directeur consumenten zuivel aan de slag te gaan. „Ik kijk ernaar uit om de commerciële basis van ons bedrijf en de banden met onze klanten in Nederland te versterken. Ik ben ook blij dat ik in deze rol actief kan bijdragen aan ons geïntegreerde duurzaamheidsprogramma Nourishing a better planet, dat zich naast het verminderen van de impact op het klimaat ook richt op goed en betaalbaar voedsel, goede inkomsten voor boeren, biodiversiteit en duurzamere verpakkingen. Samen kunnen we veel bereiken en een positieve impact hebben op de wereld om ons heen.”
Lange termijn
Kusurkar volgt Dustin Woodward op, die onlangs werd benoemd tot President FrieslandCampina Europa. „De afgelopen periode hebben we grote onzekerheid, sterk stijgende kosten en inflatie gezien, die allemaal hoge druk op de inkomens van Nederlandse boeren hebben gelegd en hogere consumentenprijzen hebben veroorzaakt. In het licht van ons doel om onze commerciële basis te versterken, onze boeren goede inkomsten te bieden en de samenwerking met onze zakelijke partners te versterken, is Ani de ideale kandidaat om het succes van ons bedrijf in Nederland op de lange termijn te vergroten”, aldus Woodward.
Kusurkar trad in 2017 in dienst bij FrieslandCampina als directeur ondernemingsstrategie wereldwijd. In 2018 trad hij toe tot het managementteam van de businessgroep ‘Eten en drinken’. Voor Kusurkar bij FrieslandCampina in dienst trad werkte hij twaalf jaar bij Unilever, zes jaar bij Booz & Company en twee jaar bij Shell.
Tekst: Hermien van der Aa
Woont en werkt op een melkveebedrijf in Hernen met als neventakken educatie en zorglandbouw. Sinds 2020 parttime redacteur melkvee bij Agrio, waar ze hoofdzakelijk schrijft voor de website melkvee.nl, het vakblad Melkvee en de regiobladen
Beeld: Ellen Meinen
Bron: FrieslandCampina