Qlip en KOM starten strategische samenwerking
Dat melden beide organisaties in een gezamenlijk persbericht. Zowel Qlip als KOM behouden binnen de strategische samenwerking hun eigen identiteit en zelfstandigheid.
Activiteiten sluiten naadloos aan
Volgens Jan Bobbink, directeur van Qlip, is de samenwerking een logische stap en past deze in de strategie van Qlip. „De melkinstallatie en de melkopslag op het melkveebedrijf zijn cruciale onderdelen bij het produceren van goede kwaliteit melk. Stichting KOM speelt een belangrijke rol in de onafhankelijke borging van de kwaliteit van alle aspecten op het gebied van melkwinning. De activiteiten van Qlip en Stichting KOM sluiten naadloos op elkaar aan en de samenwerking brengt voordelen voor beide partijen. Zo versterkt het onze dienstverlening op het gebied van onder andere inspecties en certificering. Ook sluiten we met elkaar nog beter aan op de ontwikkeling van het gebruik van sensortechnologie om het productieproces op het melkveebedrijf beter te kunnen monitoren en te borgen.”
Samenwerking biedt nieuwe mogelijkheden
Peter Huijsmans, directeur van Stichting KOM, gebruikt vergelijkbare woorden: „Door de samenwerking kan Stichting KOM de kennis en kunde van de Qlip organisatie benutten. Door de ondersteuning op het gebied van ICT en innovatie zijn er voor ons nu veel meer mogelijkheden en kunnen we ons blijven ontwikkelen. Doordat we daarnaast gebruik kunnen maken van andere ondersteunende afdelingen van Qlip, kunnen we onze focus blijven richten op onze kernactiviteit. De aanwezige kennis, ervaring en expertise binnen beide organisaties zullen elkaars dienstverlening met betrekking tot kwaliteitsborging in de zuivelketen versterken. Op deze wijze kunnen wij onze klanten nog beter van dienst zijn.”
De zes personeelsleden van stichting KOM verhuisden eind november van de oude locatie naar de locatie van Qlip in Zutphen. Bij Qlip werken 250 personen, verdeeld over een locatie in Zutphen en een locatie in Leusden.