Keenan gaat zelf haar voermengwagens vermarkten

Voor het uitleveren en het technisch onderhoud van de voermengwagens heeft het Ierse bedrijf afspraken gemaakt met 13 servicepunten verspreid over beide landen. Tot op heden werd de Keenan voermengwagen alleen verkocht door verkoop en adviesbureau Wennemars uit Dalfsen.
Datacentrum
Ook zet het Ierse bedrijf een datacentrum op in Nettendal (D). Van daaruit krijgen Keenan-gebruikers dagelijks rantsoeninformatie. Nu gebeurt dit nog vanuit het hoofdkantoor in Kilkenny (Ierland). Via het zogenoemde Intouch-center kunnen gebruikers van een Keenan-voermengwagen dagelijks informatie ontvangen over rantsoensamenstelling, laadvolgorde, laadhoeveelheden en voerefficiëntie. Ook zijn er in het datacenter specialisten aanwezig voor nutritionele ondersteuning.
Via de control box op de voermengwagen wordt bij het systeem, in overleg met de nutritionist, per rantsoen de samenstelling, drogestof gehalte, voederwaarde, hoeveelheden per grondstof en het aantal omwentelingen ingesteld. De control box wisselt automatisch data uit met het Intouch-center van Keenan. Hier maakt het begeleidingsteam een analyse van alle data en koppelt deze analyse en adviezen terug naar de melkveehouder. Met deze toepassing geeft het bedrijf aan dat de melkveehouder nauwkeurig zijn voerefficiëntie, kostprijs en winstmarge per liter melk kan volgen en deze vergelijken met collega’s in binnen- en buitenland.