Halfjaarcijfers Danone beter dan verwacht

Maar de omzet daalde met drie procent naar 11,052 miljard euro in het eerste halfjaar van 2016. Al toont Danone ook cijfers die drie procent omzetgroei laten zien door andere rekenregels te hanteren.
Babyvoeding belangrijk
Door een verandering in belastingregels is de online Internetverkoop van babyvoeding verminderd. Daar profiteert Danone van. De verkoop via winkels in China loopt goed. Babyvoeding bepaalt meer dan 20 procent van de omzet van Danone. In Rusland doet de onderneming nog zaken met een mix van merkproducten, terwijl de omzet in producten met weinig toegevoegde waarde fors gedaald is.
Veel dynamiek
In Europa werkt de onderneming continue aan vernieuwde winstgevende groei, aldus algemeen directeur Emmanuel Faber. De winst op dagverse zuivel nam toe, al daalde de omzet in volume. Dagverse zuivel is de belangrijkste productgroep bij Danone. Algemeen directeur Emmanuel Faber typeert sommige groeimarkten in zuivel wereldwijd als snel ontwikkelend en dynamisch en noemt de zuivelmarkt aanhoudend complex en volatiel, mede door soms sterk wisselende wisselkoersen.
Beursnotering
Door de beter dan verwachte halfjaarcijfers van Danone steeg de aandelenkoers op de beurs van Parijs 3,4 procent, meldt Agrimoney.com