NMV wil imago melkveesector verbeteren met fotowedstrijd

Foto’s die per e-mail worden opgestuurd naar het secretariaat van de NMV dingen mee naar de prijs, die beschikbaar wordt gesteld voor de mooiste en origineelste inzending. De uiterste inzenddatum voor foto’s is 1 mei 2015.
„Eén foto zegt meer dan duizend woorden”, zo stelt de vakbond voor melkveehouders. Met het tonen van positieve beelden wil de NMV negatieve beeldvorming ombuigen. En die negatieve uitstraling is er volgens de vakbond door de vele aandacht die uitgaat naar de groei van melkveebedrijven, de bouw van grote stallen en koeien die steeds meer opgestald staan.
Gedeelde boodschap
Naast de NMV komt ook LTO met een soortgelijke boodschap. LTO voorman Albert Jan Maat wil stappen zetten op het gebied van communicatie, die de positie van de sector moet versterken. Dat zegt hij in een vraaggesprek, naar aanleiding van zijn herbenoeming. „De maatschappelijke waardering voor boeren en tuinders neemt toe. Dat moeten we sterker uitnutten in de publieke discussie en de beeldvorming.”
Tekst: Monica van der Hall
Beeld: Ingrid Zieverink