Onderzoek naar fokkerijorganisaties

Daarnaast kunnen de veehouders aangeven hoe tevreden ze zijn over de bedrijfsbegeleiding door hun fokkerijadviseur en wat de belangrijkste redenen zijn om klant te blijven bij hun huidige leverancier van fokmateriaal.
Online onderzoek
Het online onderzoek onder de naam ‘FokMonitor 2015’ gaat in april 2015 antwoord geven op deze vragen. Duizenden melkveehouders ontvangen een e-mail met een link naar de online vragenlijst. In totaal krijgen ze ongeveer 50 korte vragen over hun belangrijkste fokkerijorganisatie voorgelegd.
„Het uiteindelijke doel van het onderzoek is dat de fokkerijorganisaties de melkveehouders (nog) beter van dienst kunnen zijn. Het onderzoek levert concrete verbeterpunten op voor de fokkerijorganisaties. Ook kan een fokkerijorganisatie zien hoe goed men scoort in vergelijking met de ‘gemiddelde’ fokkerijorganisatie", aldus Jan Geelen van het onderzoeksbedrijf.
Eén keer in twee jaar
Geelen wil de ‘FokMonitor’ één keer in de twee jaar uit voeren, zodat de fokkerijorganisaties zien op welke aspecten wel en op welke aspecten minder of helemaal geen vooruitgang zijn geboekt.
Klik hier voor meer informatie over de FokMonitor.