Aldi helpt leden FrieslandCampina bij aanleg kruidenrijk grasland

Het project heeft een looptijd van 5 jaar. In de aanloop naar het project heeft ALDI gesprekken gehouden met Land- en Tuinbouworganisatie Nederland (LTO) en het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK).
Melkveehouders hebben zich via melkweb, de ledenwebsite van FrieslandCampina, aangemeld voor deelname aan het project. Bij de selectie van de deelnemers heeft een goede spreiding over Nederland een rol gespeeld. De weilanden worden in augustus en september ingezaaid met grassen en kruiden.
Gezamenlijk investeren
Met dit project willen Aldi en Friesland Campina bijdragen aan verduurzaming binnen de zuivelketen. Dustin Woodward, Managing Director FrieslandCampina Nederland: „Wij zijn blij dat onze partner ALDI investeert in de ondersteuning van onze leden-melkveehouders om de biodiversiteit op het platteland verder te verbeteren. Samenwerkingen zoals deze, waarbij producent, retailer én boer gezamenlijk investeren in een duurzame toekomst, maken het verschil. We kijken uit naar de resultaten, en hopen dat deze samenwerking ook andere partijen zal inspireren om samen met ons te werken aan meer biodiversiteit en een duurzamere zuivelketen.”