'Niet nakomen afspraak grootste ergernis'
Het niet nakomen van een afspraak is voor één op de drie veehouders de grootste ergernis, ten opzichte van hun leveranciers. Niet de prijs, maar de leverbetrouwbaarheid en een goede verstandhouding is bepalend voor een goede relatie.
Dit blijkt uit een onderzoek van automatiseringsbureau CRM partners. In totaal werkten 300 veehouders mee met het onderzoek. De respondenten is gevraagd om de vragen voor één specifiek soort leverancier te beantwoorden: veekoopmannen, leveranciers op het gebied van gewassen, en leveranciers van agrarisch materiaal.
Persoonlijke en traditionele waarden
Bij de vraag welke de aspecten de boeren belangrijk vinden in de relatie met hun leveranciers, valt op dat persoonlijke en traditionele waarden bepalend zijn voor een goede relatie. Hierbij voeren leverbetrouwbaarheid (70 procent) en een goede verstandhouding (34 procent) de boventoon.
Persoonlijk contact
57 procent van de veehouders geven in het onderzoek aan dat zij nog altijd de voorkeur hebben voor persoonlijk face-to-face contact.