Melkveehouders trouw aan voerleverancier
Ruim 5 procent van de varkens- en pluimveehouders is over een jaar ‘waarschijnlijk niet’ of ‘zeker niet’ klant meer bij hun huidige voerleverancier.
Grootschalig voeronderzoek
In totaal hebben bijna 1.000 veehouders, waarvan 528 melkveehouders, tot nu toe aan het onderzoek meegewerkt. De ‘Voermonitor 2014’ is een grootschalig online voeronderzoek onder 17.500 rundvee-, varkens- en pluimveehouders en een initiatief van Geelen Consultancy. Vijftien voerleveranciers ondersteunen het initiatief.
Functioneren voerleveranciers
De resultaten van het onderzoek moeten er voor zorgen ervoor dat voerleveranciers nog beter hun best moeten doen. Elke voerleverancier ontvangt een rapport hoe men functioneert in vergelijking met de gemiddelde voerleverancier op al deze aspecten. Het onderzoek wordt elk jaar herhaald, zodat voerleveranciers vrij snel kunnen zien op welke aspecten voortgang is geboekt en op welke aspecten juist niet.
Woensdag 2 april ontvangen veehouders nogmaals de digitale vragenlijst en kunnen ze deze invullen voor wie dit nog niet gedaan hebben.