FrieslandCampina verkoopt Chinese productielocatie voor kindervoeding
De verkoop is het gevolg van de strategische beslissing van FrieslandCampina om zich in de toekomst met de afdeling Gespecialiseerde voeding te focussen op het merk Friso. En op innovatie in het premiumsegment en een verdere digitalisering van de markt. Uit de evaluatie kwam naar voren dat Friso een belangrijke toegevoegde waarde heeft voor het totale bedrijfsportfolio en dat meer focus bijdraagt aan optimale groei.
Soepele overgang
Yili en FrieslandCampina werken nauw samen om de overgang soepel te laten verlopen. De 270 werknemers worden overgenomen door Yili en behouden hun baan. De verwachting is dat de transactie eind 2022 definitief rond is. Over de financiële aspecten van de transactie doet FrieslandCampina verder geen uitspraken. FrieslandCampina blijft wel actief op de Chinese markt, maar richt zich daarbij volledig op het Friso-assortiment.
Tekst: Hermien van der Aa
Woont en werkt op een melkveebedrijf in Hernen met als neventakken educatie en zorglandbouw. Sinds 2020 parttime redacteur melkvee bij Agrio, waar ze hoofdzakelijk schrijft voor de website melkvee.nl, het vakblad Melkvee en de regiobladen
Beeld: Ruth van Schriek
Bron: FrieslandCampina