Nu ook Italiaanse Faire Melk

De Italiaanse oganisatie 'APL della Pianura Padana' vraagt voor consumptiemelk met de merknaam 'Buono e Onesto' (goed en eerlijk) een hogere prijs dan de standaard. De melkpakken zijn voorzien van het 'Faire Melk' logo, een koe met de kleuren van de Italiaanse vlag. APL is van plan de productlijn uit te breiden met yoghurt en kaas, van 100 procent Italiaanse herkomst.
Korte lijnen in zuivelketen
De merkmelk werd eind november gelanceerd in Milaan. Daar sprak de APL met de pers in aanwezigheid van meer dan honderd vertegenwoordigers van overheden en bedrijfsleven. Er werd duidelijk gemaakt dat Italiaanse melkveehouders behoefte hebben aan korte lijnen in de zuivelketen, waardoor er meer marge op melkproductie ontstaat. Rendabele melkproductie komt de voedselzekerheid en de leefbaarheid op het Italiaanse platteland ten goede, aldus APL.