Schumacher: ‘Friso kindervoeding blijft onderdeel FrieslandCampina’
Het Friso-merk heeft, zo kwam naar voren uit de strategische evaluatie, een belangrijk toegevoegde waarde voor het zuivelconcern. Uit de evaluatie komt ook naar voren dat een betere focus op de kindervoedingsactiviteiten bijdraagt aan meer groei. De komende jaren richt de Gespecialiseerde voedingstak zich met name op de kindervoedingsmarkt in China, Griekenland, Maleisië, Mexico en Vietnam. Voor deze markten steken zij volledig in op innovatie in het premium segment en op verdere digitalisering.
Leden akkoord
Tijdens de ledenraadsvergadering stemden de leden in met de verkoop van een aantal Duitse consumentenmerken waaronder Landliebe en Tuffi en een drietal productielocaties. Voorzitter Sybren Attema was bij de vergadering aanwezig en benadrukte voor de stemming nogmaals het belang van de verkoop. „Met deze stap wordt waarde voor alle leden gecreëerd.” De Duitse mededingingsautoriteit oordeelt later dit jaar of zij met de verkoop akkoord gaan.
Tekst: Hermien van der Aa
Woont en werkt op een melkveebedrijf in Hernen met als neventakken educatie en zorglandbouw. Sinds 2020 parttime redacteur melkvee bij Agrio, waar ze hoofdzakelijk schrijft voor de website melkvee.nl, het vakblad Melkvee en de regiobladen
Beeld: FrieslandCampina
Bron: FrieslandCampina