FC: nieuwe indeling businessdivisies

Voorheen waren de activiteiten verdeeld over de business groups Consumer Products Europe en Consumer Products International. In het laatste genoemde onderdeel vielen alle activiteiten buiten Europa. Deze organisatorische verandering past in de strategische koers route2020.
Azië
Door Azië onder te brengen in een aparte business group kan beter en sneller worden ingespeeld op de continu veranderende marktomstandigheden, de groei van de activiteiten en de specifieke behoeften van Aziatische klanten en consumenten. Bovendien is het eenvoudiger de productcategorieën, klantbenadering en marketingactiviteiten in de verschillende landen in de regio met elkaar in lijn te brengen, stelt FrieslandCampina.
Regio-overstijgende voorkeuren
Door het samenbrengen van de activiteiten van FrieslandCampina in Europa, het Midden-Oosten en Afrika in één business group kan volgens de zuivelcoöperatie worden geprofiteerd van de regio-overstijgende consumentenvoorkeuren voor merkproducten en bepaalde soorten zuivel. Daarbij zal de focus komen te liggen op de uitbouw van toegevoegde waarde producten in het bereik van geëvaporeerde melk, kaas en kindervoeding. Daarnaast biedt het een aantal praktische voordelen op het gebied van aansturing, omvang, complexiteit en logistiek.
FrieslandCampina WAMCO Nigeria, FrieslandCampina Middle East, FrieslandCampina West Africa en FrieslandCampina Leeuwarden zullen vanuit Consumer Products International overgaan naar Consumer Products Europe, Middle East & Africa.
Beeld: FrieslandCampina