Goed eerste halfjaar 2013 voor FrieslandCampina

De business groups Consumer Products International en Ingredients verbeterden opnieuw hun omzet en resultaat. De categorie kindervoeding realiseerde de sterkste groei, zowel in de consumentenmarkt als in de business to business markt. De business group Cheese, Butter & Milkpowder realiseerde een positief resultaat door hogere verkoopprijzen.
Europa blijft achter
Omzet en resultaat van de business group Consumer Products Europe bleven achter als gevolg van de achterblijvende consumentenbestedingen in Europa.
Prestatietoeslag 3,05 euro
De prestatie (prestatietoeslag + uitgifte ledenobligaties) van de onderneming ten behoeve van de leden-melkveehouders nam toe met 28,7 procent naar 3,05 euro.
Het commentaar van Cees ’t Hart, CEO Koninklijke FrieslandCampina N.V, bij de cijfers:
“De eerste zes maanden van 2013 laten voor FrieslandCampina een goed resultaat zien. We liggen strategisch op koers. Dat neemt niet weg dat ook FrieslandCampina een passend antwoord moet vinden op de gevolgen van de achterblijvende consumentenbestedingen in Europa.”
Klik hier voor uitgebreide berichtgeving en cijfers op de site van FrieslandCampina