Albert Heijn streeft naar bijna volledig Nederlands rundvlees

Supermarktketen Albert Heijn gaat haar rundvleesassortiment uitbreiden met vlees van koeien die volgens het Beter voor Koe, Natuur & Boer-concept zijn gehouden. Met de uitbreiding wordt de stap gezet om 90 procent rundvleesproducten van Nederlandse koeien aan te bieden.
In juli 2020 breidde Albert Heijn haar Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma uit met rundvlees. De boeren die voor dit concept leveren moeten aan extra eisen voldoen op het gebied van dierenwelzijn, CO2-reductie en het bevorderen van biodiversiteit. Daarvoor krijgen ze een plus op de prijs.
In 2022 in alle winkels
Het vlees van dit concept ligt inmiddels in ongeveer 150 Albert Heijn winkels. Het doel is dat dit vlees nog dit jaar in meer dan 250 winkels komt te liggen en dat in 2022 dit rundvlees-assortiment in al winkels in Nederland heeft liggen. Met deze stap zegt de supermarktketen straks ongeveer 90 procent rundvlees van Nederlandse afkomst, bij voorkeur van koeien die weidegang kregen, in het schap te hebben liggen.