Arla wil online omzet zuivelverkoop verdubbelen
Met die aangepaste strategie reageert het Zweeds/Deense bedrijf op het door Covid-19 veranderde consumptiepatroon van veel Europeanen. Het via internet bestellen en thuis laten bezorgen van voedsel speelt daarin een grote rol. Arla is eigendom van een kleine tienduizend melkproducenten in Denemarken, Zweden, Groot-Brittannië, Duitsland, België, Luxemburg en Nederland.
Onder invloed van Covid-19 wist Arla in 2020 op veel belangrijke markten een flinke groei van de e-commerceverkopen te realiseren. In veel gevallen ging het zelfs om een verdubbeling van de groei. Peter Giortz Carlsen, Executive Vice-President van Arla voor Europa, licht toe: "De pandemie heeft het gedrag ten opzichte van online kanalen snel veranderd en deze verschuiving biedt ons een kans om onze e-commerce-ambities vooruit te helpen."
Arla wijst erop dat online boodschappen doen een blijvertje is. „Nu de tweede Covid-19 golf opnieuw de bewegingsvrijheid over de hele wereld beperkt, wordt online boodschappen doen, inclusief verse voedingsmiddelen zoals zuivelproducten, een lange termijn verandering in het consumentengedrag”, aldus Arla.