Royal A-Ware breidt zuivelassortiment ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’ uit
Het aantal deelnemende boeren aan het programma ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’ is inmiddels opgelopen naar 300. A-Ware en Albert Heijn hebben besloten hun samenwerking uit te breiden, waardoor nieuwe boeren kunnen toetreden tot het programma en het zuivelassortiment kan worden uitgebreid. Het assortiment bestaat inmiddels uit 76 Hollandse zuivelproducten, die samen een bijdrage leveren aan de ambitie van de winkelketen om gezonder, gevarieerder en duurzamer eten bereikbaar te maken voor iedereen. Voor de extra inspanningen die de boeren leveren ontvangen ze vijf cent extra per liter weidemelk.
Topbedrijfslogo
Het programma ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’ is ondertussen door Milieu Centraal beoordeeld als topbedrijfslogo. Dit houdt in dat het keurmerk voldoet aan strenge en betrouwbare controles en ambitieuze eisen op het gebied van milieu, dierenwelzijn of mens en werk. Milieu Centraal is een onafhankelijke voorlichtingsorganisatie die consumenten informeert en adviseert bij het maken van duurzame keuzes. Dit doen zij onder andere door het beoordelen van de alle beeldmerken op het gebied van duurzaamheid.
Tekst: Hermien van der Aa
Woont en werkt op een melkveebedrijf in Hernen met als neventakken educatie en zorglandbouw. Sinds 2020 parttime redacteur melkvee bij Agrio, waar ze hoofdzakelijk schrijft voor de website melkvee.nl, het vakblad Melkvee en de regiobladen
Beeld: Susan Rexwinkel
Bron: Royal A-ware