FrieslandCampina kijkt vooruit met vernieuwde duurzaamheidsstrategie
De strategie is opgebouwd uit zes ambities, die samen een bijdrage leveren aan het verder verduurzamen van merken en producten van FrieslandCampina. Met het streven naar betere en betaalbare voeding, betere inkomsten voor de boer, een beter klimaat, meer biodiversiteit, circulaire verpakkingen en het gebruik van 100 procent duurzame grondstoffen, wil de onderneming inspelen op de behoefte van de klant aan meer duurzame producten.
De aankondigen van de vernieuwde duurzaamheidsstrategie werd vooraf gegaan door een toelichting op het versneld doorvoeren van de op 10 november aagekondigde ondernemingsstrategie, ‘Our Purpose, Our Plan’.
Toonaangevende melkprijs
CEO Hein Schumacher, CFO Jaska de Bakker en enkele senior managers gaven tijdens de ledenraadsvergadering een toelichting op het verloop van het versneld doorvoeren van de transformatie. Tevens kondigden zij ook de start aan van het optimaliseren van de bedrijfsstructuur. In 2021 richt de onderneming twee nieuwe bedrijfsonderdelen op, FrieslandCampina Professionals en FrieslandCampina Trading. Onder de professionele tak worden alle hoogwaardige business tot business activiteiten ondergebracht. ‘Trading’ gaat zich richten op het winstgevend verhandelen van bulkzuivelproducten als boter, kaas en melkpoeder. Door de herstructurering komen er 55 arbeidsplaatsen te vervallen.
Het doel van de hele transformatie is om ook onder 'uitdagende marktomstandigheden' een toonaangevende melkprijs uit te kunnen betalen aan de leden.