Forse uitbreiding van het aantal distributiepunten van ‘Mijn Melk’
De familie Van Roessel ontwikkelde in 2018 in samenwerking met Lely het concept van Mijn Melk. Met Mijn Melk spelen zij in op de toenemende vraag naar lokale en regionale producten. Albert Heijn, die al sinds 2018 Mijn Melk verkoopt, en Jumbo en Picnic willen met het uitbreiden van het aantal verkooppunten tegemoet komen aan de consument, die steeds vaker de voorkeur geeft aan voedsel dat lokaal of regionaal geproduceerd is.
Dobbelhoeve eerste Mijn Melk-maker
In 2018 werd naast de boerderij van de familie Van Roessel uit Udenhout de eerste mini melkfabriek, de Lely Orbiter, geplaatst. In deze fabriek wordt de melk van een viertal koefamilies gepasteuriseerd, gehomogeniseerd, gestandaardiseerd op vetpercentage en verpakt. Deze melk is sinds 2018 in 700 supermarktfilialen te koop. Naast volle melk kent Mijn Melk ook een halfvolle variant.
Inmiddels is het aantal Mijn Melk-makers uitgebreid tot drie en is vanaf deze week het aantal verkooplocaties uitgebreid tot 1.000. Albert Heijn kiest ervoor de melk van de Mijn Melk-makers af te zetten in hun eigen regio. Zo wordt de melk van de Dobbelhoeve uit Udenhout verkocht in het zuiden van Nederland, de melk van Kees Schutte, oftewel 'Boer Kees' uit Agelo in Oost-Nederland en de melk van de familie Oostdam uit Bodegraven in het westen van Nederland.