NVV start met campagne #Kiespartijvoordeboeren
De NVV wil met de campagne bereiken dat boeren, tuinders, telers en landbouwgezinde burgers op 15 maart massaal naar de stembus gaan en kiezen voor partijen die de landbouw een warm hart toe dragen.
„Het is nu meer dan ooit belangrijk dat op 15 maart partijen en Kamerleden worden gekozen met gezond boerenverstand en een hart voor onze boeren, tuinders en telers. Nederland moet trots zijn op onze boeren en die trots moet uitgedragen worden naar de politiek”, zegt NVV-voorzitter Ingrid Jansen.
Gezond boerenverstand
„Boeren zijn immers onze voedselproducenten, dragen voor miljarden bij aan de Nederlandse economie en verdienen een goede vertegenwoordiging in de politiek.” De NVV wil dan ook het gezond boerenverstand terugbrengen in Den Haag.
„Nu regeert vaak de emotie, maar de Nederlandse boer moet juist ruimte krijgen om te ontwikkelen en een inkomen te verdienen, anders dreigt de boer uit Nederland te verdwijnen, met alle gevolgen van dien.”
Maak een filmpje
De NVV roept politici, boeren, tuinders en burgers dan ook op om mee te doen aan de campagne #Kiespartijvoordeboeren en een filmpje in te sturen waarin zij een oproep doen om op land- en tuinbouwgezinde partijen te stemmen. „Want landbouwgezind is landbouwgezond”, zegt Jansen.
De spelregels:
Zit u in de politiek?
1. Vertel kort en bondig waarom uw partij goed is voor de NL boer en tuinder
2. Maximaal 1.30 minuten
3. Eindig het filmpje met de zin: “Kies daarom en Kies partij…vóór de boeren!”
4. Mail het filmpje naar c.vanderplas@nvv.nl
Bent u boer of tuinder, of draagt u de Nederlandse landbouw anderszins een warm hart toe?
1. Vertel kort en bondig waarom u op een landbouwgezinde partij gaat stemmen en waarom anderen dat ook moeten doen
2. Maximaal 1.30 minuten
3. Eindig het filmpje met de zin: “Kies daarom en Kies partij…vóór de boeren!”
4. Mail het filmpje naar c.vanderplas@nvv.nl
Bereik 1.3 miljoen
De campagne #Kiespartijvoordeboeren van de NVV was voor het eerst tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in 2015 en had in een week tijd een bereik van 1,3 miljoen mensen.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: Nederlandse Vakbond Varkenshouders