FrieslandCampina stoot alcoholische tak af

Dat lijkt vreemd – aangezien FrieslandCampina’s speerpunt is om 24 uur per dag en zeven dagen per week haar producten beschikbaar te hebben voor de Nederlandse consument. In de horeca is echter weinig FrieslandCampina-assortiment vindbaar. Met de verkoop van de roomlikeurendivisie - waar 84 mensen werken - lijkt daar voorlopig weinig verandering in te komen.
Chocomel in de horeca
Volgens persvoorlichter Sjoerd van Sprang blijft FrieslandCampina overigens wel melk leveren voor de roomlikeuren van Creamy Creations – dat roomlikeuren voor grote Nederlandse- en internationale merken maakt. „In de horeca richten wij ons meer op de verkoop van non-alcoholische dranken als chocomel. Verder betekent het 24 uur per dag zeven dagen per week beschikbaar zijn voor ons meer dat je bijvoorbeeld op het treinstation of na het tanken altijd een kleine portie FrieslandCampina-product moet kunnen verkrijgen. Daar zetten we vol op in.”
Deze week bracht FrieslandCampina ook het nieuws dat Zijerveld, onderdeel van FrieslandCampina, kaashandel W. Bakker B.V. uit Bodegraven overneemt. Het bedrijf is gespecialiseerd in het snijden en verpakken van kaas en er werken zo’n 80 personeelsleden. Deze overname past volgens de zuivelcoöperatie in het streven om 24 uur per dag en zeven dagen per week verkrijgbaar te zijn voor de consument.

Tekst: Geert van den Biggelaar
Geboren en getogen op een melkveebedrijf in Noord-Brabant. Studeerde veehouderij aan de HAS in ’s-Hertogenbosch vervolgens dierwetenschappen aan de Wageningen Universiteit. Sinds 2016 parttime melkveehouder en parttime redacteur bij Agrio. Verantwoordelijk voor melkvee-gerelateerde onderwerpen in vakblad Melkvee, website Melkvee.nl en de regiobladen.
Beeld: Ruth van Schriek
Bron: FrieslandCampina