Hoe actief zijn melkveehouders op social media?

Van de 49,9 procent van de melkveehouders die aangeeft gebruik te maken van social media, is 69,1 procent er dagelijks mee bezig. Voor een kwart is dit wekelijks.
De meeste melkveehouders gebruiken social media zowel bedrijfsmatig als privé (25,3 procent) en 21,6 procent houdt het beperkt tot alleen privégebruik. Een klein aandeel melkveehouders, 3,1 procent, gebruikt het alleen bedrijfsmatig.
Facebook blijft populair
Facebook is met bijna 76 procent het meest gebruikte platform. Ook Youtube doet het goed, met ruim 50 procent. Twitter (16,6 procent), Linkedin (12,5 procent) en Instagram (14,4 procent) zijn verhoudingsgewijs een stuk minder populair, al maakt Instagram wel een flinke groei door; 13,5 procent van de melkveehouders die actief is op sociale platforms, neemt deel aan discussiefora.
Agrarisch nieuws volgen
Veruit de belangrijkste reden voor het social media-gebruik, is het volgen van agrarisch nieuws (68,5 procent). Op nummer twee staat het contact met collega’s (18 procent). De derde reden is het volgen van product- en machinenieuws (18 procent). Ook wisselen melkveehouders geregeld tips uit via de sociale platforms (15,3 procent).