Nederlandse boer meest actief op social media

Nederlandse boeren zijn vaker actief op social media dan hun Belgische en Duitse collega's, blijkt uit onderzoek van AgriDirect. Onder Belgische boeren is het aantal gebruikers het grootst.
Van de Nederlandse boeren maakt 52,8 procent elke dag gebruik van een van de beschikbare sociale media. In Vlaanderen is dat 44 procent. Duitsland scoort het laagst met 30,1 procent.
Facebook is in alle drie de landen het meest gebruikte sociale medium.
Nieuws
Boeren gebruiken social media zowel zakelijk als privé. Zakelijk gebruiken ze de social media vooral voor het volgen van agrarisch nieuws, zoals Akkerwijzer, en om de actualiteiten over nieuwe producten en machines bij te houden.
Het onderzoek vond online plaats. Daarom zullen de resultaten een positiever beeld geven dan de werkelijkheid, meldt AgriDirect.
Tekst: Peter van Houweling
Beeld: Peter van Houweling
Meer soortgelijk nieuws lezen?
Sloot dit artikel goed aan bij jouw behoefte? Wellicht is/zijn de volgende site(s) dan ook interressant voor jou: