Kalverliefde-melk nu ook bij Jumbo in het schap
‘Dankzij Jumbo kunnen wij nu weer een nieuwe boer laten omschakelen naar onze kalf-bij-koe-werkwijze’, licht oprichter Janina van der Drift toe. De Kalverliefde boeren ontvangen een hogere prijs voor hun melk, die het voor hen mogelijk maakt om het kalf bij de koe te houden. Een kalf drinkt namelijk zo’n 1.000 liter melk. De bonus compenseert de boer voor deze lagere melkopbrengst.
500 AH-filialen
Albert Heijn was de eerste supermarkt die Kalverliefde-melk lanceerde, eerst in 250 vestigingen, gevolgd door koffieketen Lebkov, die volledig overstapte op Kalverliefde-melk. Inmiddels is het aantal verkooppunten van Albert Heijn uitgebreid naar 500 filialen en heeft ook Plus Kalverliefde omarmd. ‘We verwachten dit jaar een miljoen liter Kalverliefde-melk te verkopen’, aldus Van der Drift. Naast biologische melk produceert Kalverliefde ook biologische yoghurt.
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Kalverliefde